Jak szukać pracy przez internet?

0

Internet stał się głównym źródłem poszukiwania pracy. Jest to najprostsze i najszybsze narzędzie dostępu do wielu ofert pracy, zarówno poprzez portale pracy, sieci społecznościowe, strony firmowe, jak i publiczne wyszukiwarki pracy. Poszukiwanie pracy w Internecie wymaga jednak wytrwałości, a przede wszystkim wdrożenia szeregu działań i środków, które sprawią, że poszukiwania będą skuteczne.

Jasno określ swój cel zawodowy i pokaż go

Pierwszym kluczowym aspektem poszukiwania pracy jest jasne określenie rodzaju pracy, którą jesteś zainteresowany. Ogólnie rzecz biorąc, ludzie szukają pracy, która odpowiada ich studiom i zainteresowaniom. Kiedy już jasno określisz swój cel zawodowy, możesz poszukać ofert pracy związanych z Twoim celem na wyspecjalizowanych portalach pracy, przedstawić swój cel potencjalnym rekruterom i/lub firmom oraz zaprezentować go na portalach społecznościowych.

Zdywersyfikuje swoje poszukiwania

Korzystaj z różnych kanałów poszukiwania pracy, aby uzyskać dostęp do większej liczby ofert pracy. Możesz sprawdzić oferty pracy opublikowane między innymi na portalach społecznościowych (takich jak LinkedIn, Instagram czy Twitter), ogólnych i szczegółowych portalach pracy. Nie skupiaj się na poszukiwaniu pracy na jednej stronie, ponieważ nie wszystkie oferty pracy przechodzą przez te same źródła. Jeśli zdywersyfikujesz swoje poszukiwania, będziesz w stanie znaleźć większą liczbę ofert. Pomóc może Ci również poznanie zawodów, które można wykonywać w 100% w internecie. Możesz przeczesywać  internet wyszukując dany zawód. Listę przykładów znajdziesz na tej stronie.

Zadbaj o swój wizerunek

Pamiętaj, że prawie wszystko, co jest publikowane w Internecie jest dostępne dla każdego. Poszukaj swojego nazwiska i zobacz, co się pojawi; to jest to, co zrobią Twoi przyszli rekruterzy. Jeśli nie jesteś obecny w Internecie lub Twoja obecność dotyczy tematów, które wolałbyś utrzymać poza swoim profilem zawodowym, załóż bloga, załóż stronę osobistą lub zwiększ swoją aktywność na profesjonalnych portalach społecznościowych, aby wzmocnić swoją markę osobistą. Krótko mówiąc, podejmuj działania, które pomogą Ci pozycjonować się jako ekspert w swojej dziedzinie i wyróżnić w swoim sektorze.

Planowanie

Opracowanie planu działania jest kluczem do skutecznego poszukiwania pracy. Zacznij od zdefiniowania swoich celów i działań, które pozwolą je osiągnąć. Przykładowo, celem może być zaaplikowanie na określoną liczbę ofert pracy, a działania zmierzające do jego osiągnięcia mogą polegać na przeglądaniu różnych portali pracy i tworzeniu CV zgodnie z każdą ofertą. Podobnie, posiadanie stałego harmonogramu poświęconego wyłącznie poszukiwaniu pracy w Internecie i śledzenie procesu wyszukiwania pomoże Ci ustalić rutynę i stać się zorganizowanym.